vrijdag 2 oktober 2015

Nike

Nike

... ik hou van het merk! Ik kan het niet uitleggen, maar ik hou van Nike!!!! Nike Running, Nike Sportswear, Nike Fuel, Nike Support, Nike Woman, Nike Los Angeles,... 
Yes all of them!

Maar laat ik het over hun sportkleding hebben. Telkens ik iets nieuws nodig heb, van loopbroek tot kousen, ga ik op zoek naar een winkel waar ze zeker het merk verkopen. En, oh ja ook op vakantie en in het buitenland. Zo was ik in mei in Denemarken, Copenhagen voor de marathon, mijn allereerste! Een aantal dagen voor de start van de marathon wordt er steeds een Expo georganiseerd. Daar moet je ook je bib nummer en, yeah, oh yeah, ... je Nike running t-shirt ophalen. Nadien loop je door en zie je allemaal verschillende standen die er staan opgesteld. Uiteraard is één van die standen "Nike" met (natuurlijk) loopkleding. 
Wat nog interessanter is, is dat de kleding op die dagen is afgeprijsd. Niet veel, maar zeker de moeite! 

Maar ik ben aan het afdwalen!

Ben ik gehersenspoeld door hun reclame? Wie weet,... maar diep van binnen vind ik dat eigenlijk niet zo erg. Ik ben heel erg (lees zot) tevreden van hun loopkleding! Loopbroeken, flashy kousen, (je kan niet genoeg kousen hebben) T-shirts, techpak, tanks, loopschoenen....


Nike Free Run 3
Jammer, maar helaas is Nike niet het goedkoopste merk waardoor ik enigszins keuzes moet maken. 
Ik zou graag 2 loopbroeken hebben, maar ook zo graag nog een korte en misschien nog een t-shirt en kousen. Dit wordt echt wel wat duur, dan ga ik maar voor 1 lange en 1 korte loopbroek. Als ik nog een ietsie pietsie over heb kan ik misschien nog een paar kousen kopen of...
Klinkt het bekend in de oren.? Een constante kwelling is het! Snel verslijten doet hun kleding niet, dus daar kan ik me ook niet aan vastklampen. Neen, mijn liefde voor Nike maakt het me soms wel erg moeilijk. Toch kan ik geen afscheid nemen, mijn liefde is té sterk, dus moet ik compromissen aangaan, keuzes blijven maken. 


Nike+ Sportwatch GPS

Het is niet alleen de kleding van Nike, neen ze hebben nog heel wat andere dingen. 
Neem nu de Nike+ Sportwatch GPS. Als fervent loopster moest ik dit natuurlijk hebben, daar kon ik echt niet onderuit! Zeg nu zelf. Een aantal jaren geleden schafte ik me er dus ééntje aan. Zo gauw ik thuis was, bond ik de loopschoenen aan, stelde ik de Nike+ Sportwatch GPS in, deed hem aan en weg was ik. Dit moest toch getest worden en liefst zo snel mogelijk!



De Nike+ Sportwatch GPS oogt mooi en is heel gebruiksvriendelijk. De aanduiding op het scherm is groot zodat je alles makkelijk leest. Is het donker, dan tik je even op het scherm en het licht op. Praktisch als je 's avonds gaat lopen.

Het meet oa:
  • het gemiddeld tempo
  • de verstreken tijd
  • batterijstatus
  • alarm
  • afstand
  • geschiedenis
  • records
  • het aantal calorieën dat je verbrandt,...
De Nike+ Sportwatch GPS houdt uw locatie bij en meet met de polar wearlink uw hartslag. De polar wearlink moet je wel apart kopen.

Gedaan met lopen. Sluit je Sportwatch aan op de computer en laad al je gegevens in. 
Uw lopen wordt in kaart gebracht.
Op de website kan je zelf je routes uitstippelen, alles delen met vrienden, overleggen,...want ja er is een hele Nike community online.

Met pijn in het hart moet ik toegeven dat er een minpuntje is aan de Nike+ Sportwatch GPS. Op de site staat dat de Nike+ Sportwatch GPS "water resistent" is. Hier heb ik jammer genoeg een andere ervaring mee. Ik wil hier wel benadrukken dat het om een persoonlijke ervaring gaat!

Toen ik mijn eerste Nike+ Sportwatch GPS ongeveer een jaar 1/2 had, begon deze van binnen (achter het glas) aan te slaan. Op een bepaald moment gaf ze geen aanduiding meer en even later gaf ze als het ware de geest. Gelukkig was deze nog in garantie, dus kreeg ik een nieuwe (ook maar een nieuw kleurtje genomen). Dolgelukkig ging ik weer lopen. Mijn geluk was echter van korte duur, want na weer ongeveer een jaar stelde zich hetzelfde probleem. Ik liet dit weten via twitter en Nike Running nam contact met me op. 
Dit probleem mocht zich niet voordoen, dus mocht ik een nieuw horloge (gratis) bestellen. 
Yep weer een nieuw kleurtje.


Ik wil nog even terzijde zeggen dat dit wel een fantastische service was van Nike Running!
Eerlijk is eerlijk!

Mijn geluk kon niet op! Geef toe dit zou echt wel kostelijk worden moest ik om het jaar 1/2 een nieuwe Nike+ Sportwatch GPS moeten kopen.

We zijn ongeveer een dik jaar later en weer..... inderdaad ja.... Het is blijkbaar een probleem dat niet opgelost geraakt. Ik weet niet goed wat te doen. Contacteer ik Nike Running nog eens of zou ik toch eens vreemd gaan? Toch wel een moeilijke beslissing hoor, want hoe dan ook ik hou van mijn Nike+ Sportwatch GPS! 
En echt, ik doe er geen afwas mee, ga er niet mee in bad, neen ook niet in het zwembad.

Oké, ik loop (maar is dit niet de bedoeling) en zweet misschien veel, maar ik loop soms ook wel een paar uur en als de Nike+ Sportwatch GPS water resistent is dan moet die er wel tegen kunnen, niet?!

Ik kan je nu al verzekeren dat dit een moeilijke beslissing wordt. Zoals ik in het begin zei: 
"ik hou van Nike"!
En ja, iedereen heeft zijn gebreken, toch!?

1 opmerking: