zaterdag 21 november 2015

Great Breweries Marathon

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar na lang knabbelen heb ik (eindelijk) beslist dat ik in 2016 een marathon op eigen bodem loop.



Op zondag 5 juni 2016 zal ik de Great Breweries Marathon lopen. Een marathon die volledig in het teken van onze biercultuur staat. De start wordt gegeven op het terrein van Duvel Moortgat en na een ommetje op het terrein zelf duiken we letterlijk de kelders binnen. 

Terug buiten lopen we richting Kasteel Diepensteyn. We lopen een stukje door het Buggenhoutbos en een bezoek aan Brouwerij Bosteels in het centrum van Buggenhout. 
Via het Lippelobos lopen we richting Hof te Melis in Lippelo. 

Je kan er op rekenen dat het 45,195 km genieten zal worden!

Uiteraard is er bevoorrading voorzien.  Ongeveer elke 2,5 km wordt er water (in kartonnen bekertjes) en elke 5 km isotone AA drink Isolemon  (flesjes 33,5l) voorzien. Op kilometers 15, 25 en 35 zijn er bananen en op kilometer 33,5 AA Drink energygels.

Neem je liever je eigen drank mee, geen probleem. Je kan je persoonlijke drank afgeven op de dag zelf tussen 7 en 9 op de brouwerij. De medewerkers zorgen dat ze op de bevoorradingsplaatsen geraken. Wil je snel je fles terugvinden dan is het belangrijk dat je deze goed herkenbaar maakt.

De aankomst ligt terug op de site van Duvel Moortgat waarvan de binnenplaats wordt omgetoverd in een sfeervol dorp met animatie en degustatie van alle bieren.

Bij aankomst ontvangen we niet alleen een medaille, neen we krijgen ook nog een rijkelijk gevulde biermand met verschillende soorten bieren van Duvel Moortgat, Palm Belgian Craft Brewers en brouwerij Bosteels.

Waar ik zelf ook gebruik van zal maken is de heerlijke massage die bij afloop wordt aangeboden. 

Omdat ik deze zelf loop schrijf ik hier over de marathon, maar om volledig te zijn, er zijn meerdere evenementen gepland, nl.:


  • Great Breweries Marathon Walk (42 km)
  • Great Breweries 25 km Walk
  • Great Breweries Marathon voor lopers
  • Great Breweries 25 km voor lopers 






Een sportieve uitdaging voor zowel loper als wandelaar! Ik zie het alvast helemaal zitten!!!

Online inschrijven kan tot 23 mei 2016. Daginschrijvingen kunnen op 5 juni 2016 vanaf 6u30. Ook niet onbelangrijk. De plaats van dit sportieve gebeuren.

Breendonk-Dorp 58, 2870 Puurs (start en aankomst)


Nu ik beslist heb om de Great Breweries Marathon te lopen, kan de training van start gaan. De benen worden geolied, trainingsschema gemaakt en kilometers gemaakt!

Tot dan!

3 opmerkingen: